:(

Idag är det måndag och jag är ledig från jobbet. Skönt. Inte för att jag har nånting kul att göra men ändå. Sitter här i min säng, lyssnar på musik och tänker. Känner mig lite depp av någon anledning.
Är så trött på att vänta nu.
Varför kan inte jag få vara med min pojkvän och leva med honom nu.. Varför måste jag gå igenom en flera månaders lång process för att detta ska bli möjligt? Vem är det som har bestämt att man måste fylla i massa papper, gå på intervju hos ambassader och vara ifrån varandra alldeles för lång tid för att kunna bo på samma ställe på jorden? Det spelar väl ingen roll på vilken sida av jordklotet man bor? Jorden är ju jorden. Det finns hav, berg, mark, sjöar, träd, stenar, djur, människor...... Vem gjorde dessa regler? Pengar och kontroll. Det är vad det handlar om. Tänk om man bara kunde flytta vart man ville när man ville. Då hade vi varit tillsammans för länge sedan. Men nu sitter vi här och väntar. Varje dag som går är ännu en dag utan varandra i våra liv.



Kommentarer
Postat av: Pauline

Amen to that :)

2009-09-21 @ 22:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0