Heta tips

Idag är en speciell dag. Idag ska Karin på arbetsintervju på Your Shoe. Jag börjar bli bra på detta nu och jag är ínte så himla nervös... men såklart, allt kan ju hända... det gäller att vara förberedd. Och det är ju jag. Jag är ju en sån människa som förbereder mig lång tid i förväg. Nu t.ex. så började jag förbereda mig kl 23:30 igår kväll.

Här har jag lite tips jag kan dela med mig av:

Om du får frågan - Beskriv dig själv som person? Så har jag lite bra egenskaper som är poppis:
* Aggressiv - du gillar att slåss och kasta saker o du inte får som du vill.
* Folkskygg - håller dig helt borta från okända människor. Pratar inte med främlingar.
* Kommer och går som du vill. Vill helst bestämma ditt eget schema.

Här är några bra frågor du kan ställa till arbetsgivaren:

* Innan ni ens börjar med intervjun, precis efter du har presenterat dig, är det bra att ta upp frågan "Vad får jag i lön och vad får jag för förmåner?" eller "På en skala från 1-10, HUR NOGA är det att kassan stämmer när man går hem för dagen?".
* "Är det okej att dricka alkohol på lunchrasten?"

Om arbetsgivaren pratar för mycket är det HELT OKEJ att avbryta henne/honom. Jag brukar använda "Schhhh!! .."
 A: Så är det mycket van
Jag: Schhhh!!!!
A: ...vanlligt a
Jag: SCHHHHHHHHH!!!!
A: ....vanlight att m
JAG: SCHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!

Det funkar varje gång och är jätte populärt.

Ni får jätte gärna använda mina tips. Det är helt okej.



Önska mig lycka till idag! Håll tummarna.

/K

Kommentarer
Postat av: Mammi

Lycka till!!

De vill säkert anställa dig om du kör detta rejset..... ;)

2009-04-20 @ 11:54:38
Postat av: F

Haha för söt :D

Lycka till!

2009-04-20 @ 17:27:54
URL: http://mason.blogg.se/
Postat av: märy

hahahahahaha

2009-04-20 @ 18:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0