Uppe mer tuppen

Godmorgon. Oj, vad tidigt jag är uppe idag...
Men varför är jag det?! Jo, jag ska ju vara MATTE LÄRARE idag!!!!!! :D
Åh vilken underbar daaaaaAAAAaaaaag... diggiloooo digi.........

...Det ska faktiskt bli kul att sprida sina mattekunskaper till den yngre generationen. Så dom kan klara sig fram i livet med siffror lika bra som jag har gjort. ...That's what I do. Detta har vart min dröm enda sedan jag lärde mig räkna till fem på fingarna... (tyvärr har jag inte kommit så mycket längre sen dess men...)

Fast nu ska jag inte dumförklara mig själv här. Nej nej... Jag är bra på så mycket annat. Men jag vet inte... matte. Det finns liksom inte i min natur. Jag hörde alltid till eleverna som fick sitta i OBS-rummet i högstadiet.... och på gymnasiet. Det som oroar mig är att jag ska läsa någon slags matte på universitetet i San Francisco. DET, om något kommer bli intressant.... :)

(Jag har en bild någonstans (som jag ska försöka hitta) på mig från gymnasietiden när jag sitter skräddare i soffan med matteboken i knät. Det ser jätte fint ut.. förutom att nacken liksom böjs bakåt i en onaturlig vinkel.. munnen är öppen som en fågelholk och jag dreglar så fint ner på kinden. Jag sov så gott. En riktig Karin-matte-stund.. Riktig skönhet)

Jag är bäst.


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha hur gick det för dig? blev du klokare?

2008-10-14 @ 19:37:41
Postat av: K

...jag tycker synd om barnen. Dom fick aldrig chansen att ha mig som mattelärare. I sista sekund fick jag byta klassrum. Fick vara syslöjdslärare istället! (kanske var bäst så..) hehe :)

2008-10-14 @ 22:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0