Burr

Det är RIKTIGT kallt här nu. Usch. Jag är helt genomfrusen. Tog dock på mig lite för tunna kläder idag... En svart bomullsklänning och halvtunna strumpbyxor + skinnjacka. Ouch.... Och det blir ju så mycket vind på gatorna i NY så jag vet inte hur många "MarilynMonroes" jag har gjort idag.... minst fem iaf.

Jag gick iaf och handlade lite mat efter skolan... och så tänkte jag att JA jag köper lite clementiner och myser till det lite hemma. Få lite julstämning (för dom spelade faktiskt julmusik inne på Food Emporium idag). Köpte även lite annat gott.. typ Wasa knäckebröd hehe. Så när jag äntligen kommer hem... frusen, trött, hungrig... och när jag äntligen har fått i mig lite mat, känner jag att det börjar bubbla lite i magen. Fuck... Magen ger sig inte.... blubb... blubb..... BUÄÄÄHHHHHHHHH... hej mat. hej knäckebröd... hej hej..... kul att ni kom ut samma väg som ni kom in.
Jag äter nämligen antibiotika piller nu av olika anledningar och min mage kände att den inte riktigt tyckte om det. Trevligt.

Men jag hann faktiskt inte äta clementinen innan det hände. Bra va. Jag äter den nu. Fast det dumma är att clementinen smakar prutt och har typ 6 kärnor i varje klyfta. Så... det var det lilla julmyset..

Jag kan inte ens räkna på fingrarna hur många gånger jag har haft små spy-attacker för mig själv det senaste året. Eller vad säger du Jossan hahaha? Jag känner att det är lite av min grej faktiskt. Mitt starkaste och finaste minne är när vi var på en liten öde ö i Thailand. Karin hade fått en liten fin magförgiftning. Jajjemen. Så mitt i natten känner hon att... ITS TIME. Vi bodde då i en liten bungalow med en glödlampa i taket. Tyvärr stängde dom av elektriciteten på natten så lampan funkade inte. Så jag snubblar ut i badrummet... men vilken tur! Badrummet har ju inget tak !!! (och knappt väggar).. så jag blir så fint upplyst av månen när jag ligger där på jordgolvet med en två decimeter stor, stirrande groda bredvid mig. Efter min lilla "aktivitet" somnar jag så fint sittandes skräddare där ute i månskenet..  Jag och grodan. Ett fint ögonblick i mitt liv som jag för alltid kommer att minnas. 



Men på tal om grodor så har jag satt upp min julstjärna som jag fick med mig från Sverige. Tack mami. Ja, jag har redan satt upp den. Rob skäms hahahaha... han ba "Karin.... people always put up their christmas stuff AFTER Thanksgiving... Thanksgiving is in the end of NEXT WEEK..." "Are you embarrased?? muahahah...." "No...." "Yes you are.... muahahah. I want my christmas star now..." "....". Den e jättefin :) Se, vad fin den är! OJ vad den är fin.

hej hej


Kommentarer
Postat av: Fettot

Åhh k, förstår känslan... de e aldrig fel med en liten spya, de e din grej..



Nu e de bestämt ja skall träffa F på lörda klockan ett tänk på mig då...

Saknar dig

2008-11-20 @ 14:35:38
Postat av: Mammi

Underbart att du längtar så till jul....fast här i gamla Svedala sätter vi upp våra ljusstakar o tänder stärnorna sönd 30 nov. Då är det första advent....kan förstå Rob lite. Men kan man fira julafton 16 nov som vi gjorde förra året så går väl detta med antar jag. Vi är en störd familj, and i´m proud of it! Go for it Karin!!!!

Mammi

2008-11-20 @ 15:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0