Kho Payam

Ar helt slut. Har rest hela dagen. Igar hade vi lite avskedsfest for oss och "party thailand" pa Phi Phi. Alla goa grabbs var med o vi sa hej da till varandra.. Sorgligt. Har haft grymt kul med dem!

En tuff dag med bat, buss och motorcykel. Jag hade faktiskt en laskig upplevelse idag nar jag, Sandra o Jossan skulle bli korda av tre thaisar med motorcykel till boendet i Ranong. Vi kor ivag.. alla pa varsin motorcykel bakom en thai. Helt plotsligt forvinner Sandra o Jossan o jag ser dem inte nagonstans. Min thaiboy kor vidare anda. Jag ser mig fortvivlat om och fragar "Where is my friends?!?!?". han pekar framat "Over there..." och kor vidare. Men vagen ar tom och vi kor in pa massa slingriga bak gator. Inte ett spar av mina vanner. Jag tanker "Herregud han tanker rova bort mig o salja mig pa sexmarknaden". Annu inte ett spar av Sandra eller Jossan. Jag ar helt sjalv. Jag fragar ater igen "Where is my friends!? I want to see my friends!!!" Han svarar "No problem. i'm no maffia". Jaha, det kanns ju tryggt. Han ar inte fran maffian. Trevligt. Jag kanner paniken stiga inom mig. Vart kor han mig? Varfor kor han inte samma vag som de andra!? "I want to go off!!! I want to go off!! Where is my friends!????". Jag forbannar mig sjalv for att vi satte oss helt ensamma pa motorcyklarna... Sag typ livet passera i revy. Planerade att hoppa av cykeln i farten. Jag ar sa fruktansvart radd. Jag sag mig sjalv bli ranad, inslangd i ett rum med massa andra bortrovade unga tjejer. Men helt plotsligt.. nar jag nastan accepterat mitt ode. Ser jag dem..... OH GOD.

Jag skakade av radsla och lovade mig sjalv att vara mer forsiktig nasta gang. Ha alltid med dig nagon. Usch...


Nu ska jag dra mig bort till mitt 20kr per natt boende och lasa en bok. Imorgon aker vi till Kho Payam. En liten o utan turister dar endast thai fiskare bor. Ska bli intressant.
 
Over and out.

63175-603
Yai, Jim och Tophee. Vanner pa Kho Lanta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0