Söndag

...idag är det söndag. Vädret är lite halvgrått. Mami och Papi sitter på altanen och läser. Bobbe står och lagar pannkakor... igen. (Shit hur kommer detta sluta. TK tackar inte nej.) Jag sitter här i en för liten T-shirt och underwear med gårdagens smink utkletat i ansiktet. Har aldrig varit vackrare. "I thought you where gonna put on some music for me...?!" kom pannkaks-mannen in och sa nu. Opsss glömde. Mitt minne är sämst. Jag vet inte om det är för att jag är lat och inte orkar komma ihåg saker eller om jag blev tappat i golvet när jag var liten? Jag tror på det första alternativet.

Igår var en riktig sommardag. Jag, Nea och Rob åkte båt ut till en ö på dagen. Stekte. Åt "kanelbulles" och sånt där gott.
Rob tycker att svenska är komplicerat. Varför sätter man "ar" bakom sustantivet om det är i plural? Kanelbullar. Varför kan man inte bara sätta ett "s" som man gör i engelskan? Kanelbulles!! Jätte bra ju.

En katt. Flera katts.
Ett hopprep. Flera hoppreps.
En glass. Flera glasss?
En snorkråka. Flera snorkråks.
En pannkaka. Flera pannkaks.


Jag tycker det funkar bra faktiskt. Vi borde inför detta i svenska språket.

Nu ska jag gå och störa the pancake man i köket. Göra fällben för honom och sånt där. Sätta på låten "Jag mötte lassie" extra högt från mitt rum så jag kommer i stämning... och sedan hälla något äckligt i pannkakssmeten. Ketchup?

Kärleken är underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0