Rain

Det har regnat hela dagen. Verkligen ösregnat.
Idag har jag gått runt på stan och köpt lite grejjer inför Bobbis födelsedag. Han fyller 22 idag! :)
Jag kan lika gärna skriva här vad jag ska göra för han förstår ju ändå inte svenska om han nu får för sig att gå in här.. me he he. He... he. Jag har köpt en liten minitårta som han ska få på morgonen. Jättesöt är den. En sån där riktig amerikansk tårta med massa krusiduller och massa too-much-of-everything på (tänkte att han skulle gilla den. han är ju en sån som tar extra socker på Frosties liksom). Han har redan sett lådan men jag avslöjar inte vad det är i. Nej nej...
R: Aaaaw u got me a birthdaycake!!!!
K: No i didnt...
R: Okey? So what's in the box?!
K: I don't know...
R: ....but you bought it?!
K: Well... yeah... but I think it's a bomb in the box.
R: Okey, so it's better if we just leave it here then...
K: ...no, i can tell u what it is. It's knäckebröd. Different flavours... whole wheat.. sesame... etc.
R: No it's a cake Karin. I know you. You're gonna put candles on it in the morning and sing...
K. No. *tänker på dom små vita ljusen som jag köpt tidigare*
R: Can I see it??
K: No.

Damn it. Men han vet inte att jag har köpt en halsduk till honom! Nopes... vet han icke. Mannen. Jag har tjatat på honom i 2 veckor nu att vi ska köpa en halsduk till honom för det är så kallt (mamma). Men han vill inte ha en halsduk. Så... därför köpte jag en nu som han MÅSTE ha på sig ...eftersom det är en PRESENT. Man kan ju inte låta den ligga i garderoben om det är en PRESENT....! Jajje.. det är så vi jobbar. Hehe. Men den är jätte fin faktiskt.
Hittade den på Urban.

På kvällen ska jag ta med honom till Red Lobster. Han älskar skaldjur.. den lille. Ska bli mysigt.... Får se vad som händer senare på kvällen. Kanske tar ett glas.. eller två :)



Det är nästan lite jul-på-liseberg känsla på union square nu.
Var tvungen att ta lite bilder... Jätte mysigt.




Asså jag vet inte riktigt vad det är med mig men jag har ett fruktansvärt sug efter apelsiner.. eller frukt i allmänt. Innan tyckte jag bara frukt var tråkigt. Men nu... nä jag vet inte. Jag måste bara ha C-vitamin.. NU NU NU!!!! Whyy...

Hej då.

Kommentarer
Postat av: Mammi

Åh mammas lilla tös....gud vad jag saknar dig och vad härligt du skriver.

Du har verkligen tänkt till med Bobbisens födelsedag. Vi är så lika....tänker lika och hittar på samma saker. Vill att du kramar födelsedags barnet extra mkt från mig och ser till att han får en jättefin dag. Skaldjur...... hm.... kommer ihåg vår skaldjursfrossa i somras hema i trädgården, det var roligt att se den lille New Yorkaren surpla i sig både krabbor och kräftor och åtskilliga snappsar, hälsa honom oxå att när han kommer nästa gång skall han få sill och Gammeldansk. Den flaskar står och väntar på hon.

Love you

/Mammi

2008-12-01 @ 08:57:47
Postat av: Mammi

Ha ha

Gud så jag stavar......sorry, men läste inte igenom det innan!

2008-12-01 @ 09:25:43
Postat av: snygg sexig o singel

"den flaskan står och väntar på hon" hahahhaha. fint.



Jag vill komma och äta c-vitamin med dig sisse. Men there is just ONE problem. Jag har fått recept på malariatabletter nu som jag måste prova och ska tillbaka till vaccinen till jul för att prata om hur det har gått. och det finns en risk när man provar sånna tabletter att man får mardrömmar/hallucinationer och sömnsvårigheter. Alltså det är typ 3% som råkar ut för sånt, men TÄNK om jag sitter på planet och får hallisar och drömmer mardrömmar helt själv. INTE KUL. så jag vet inte om jag vågar åka så långt under den tiden jag provar dom :( kanske kommer jag i januari iallafall :( men jag ska komma!!! NÅN GÅNG!! jag lovar.



Det roliga med dom tabletterna är att man ska äta en viss del av den tabletten beroende på hur mycket man väger. På tabellen står det ungefär såhär: 38-50 kg - 3/4 tablett, 50 kg och uppåt - en hel tablett. Och jag väger ju snäppet över 50 och ska ta en hel tablett som en person som väger 90 kg skulle ha tagit. SCARY! så sa tanten att om jag får svåra mardrömmar/hallisar så ska jag minska dosen till 3/4. jag är typ.......livrädd hahah.



Men jag hoppas du förstår att jag inte vågar åka själv så länge på ett flygplan när risken finns att jag kan bli knäpp... men någongång NÄR DU MINST ANAR, dyker jag upp B)

2008-12-01 @ 19:20:48
Postat av: K

hahahah men guuud vad scary. jag förstår dig sissen. synd bara.. bad timing.



du måste berätta om dina hallisar sen hehe.. när ska du börja ta tabletterna??

2008-12-01 @ 23:04:35
Postat av: snygg sexig o singel

hahah, jadåeh. Men som sagt; risken att jag råkar ut för det är bara 3%. Jag kommer nog börja ta dom nästa vecka för jag åker till Irland på fredag :):):):). Allt är bokat och klart!! sååå skööönt!

2008-12-02 @ 08:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0