..namn?

Den där "mamma-kommentaren" förut idag fick mig att tänka på.. vad mina barn skulle heta? Haha...
Gick in på en hemsida med ovanliga svenska  flick- och pojknamn.

Haha det finns ganska mycket roliga namn. Dorry , Alfsol , Kayleigh , Jorunn , Radegonda , Unn , Xantippa , Öllegård.

- Tja snygging ...vad heter du?
- Öllegård..
- .....


Hahahaha gud va fult.

Jag ääälskar ovanliga namn på barn. Tycker det är det finaste som finns. Jag skulle t.ex. aldrig döpa mina barn till Anna, Erik eller Lisa. (Inget fel på dem namnen.. men lite för vanliga för mig bara). En annan sak som jag tycker är viktigt är att namnen ska kunna funka internationellt. Jag menar.. jag har en bekant som heter Pi. "Hey, nice to meet you! My name is Pi (Pee).." Funnybunny.

Kommentarer
Postat av: teresa

har en elev som heter kayleigh

2007-10-11 @ 19:38:43
Postat av: karin

hoppsan.. :)

2007-10-11 @ 23:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0