Trötthet

Idag var dagen. Apoteksdagen.
Vi shoppade loss ordentligt. Wooohooo. Men vårt humör kunde vart bättre.
Vi skulle hämta ut våra pass + thailand visum. Det var väldigt viktigt att man hade med sig kvittot från förra gången annars skulle man inte få hämta ut sina pass!! Vi såg ett annat par som blev ivägskickade för att dem inte hade kvittot med sig. Och idag var enda dagen vi skulle kunna hämta ut dem på. Stenhårda små thailändare som jobbar där alltså. Så ja, pass är ju ganska bra att ha när man ska åka på backpackerresa... en liten viktig detalj liksom. Jossan har varit väldigt duktig och har haft koll på alla viktigt papper än så länge. Men denna gången hade lilla Karin fått ansvar för kvittot. Ja, ni kan ju tänka er hur det gick.
Tjoff!! Bortaaaaaaaaaaaaa......

Men jag har precis upptäckt att jag har en dold talang. Skådespeleri.
Men halllåååå klart att min väska blev stulen denna helgen... och kvittot låg ju I VÄSKAN!!!?! Shit vilken otur!!!!!!
Karin fixar. Vi gick därifrån med våra pass... mentalt rubbade, men lättade.

Jag måste börja ta det lugnt nu. Jag känner att det har varit alldeles för mycket att tänka på den senaste tiden. Jag känner mig stressad inför resan och allt som ska fixas innan den. Samtidigt håller vi på och stressar med massa sista-minuten-dansshower hit och dit och jag är inte den som lär mig en koreografi på 5 minuter. Nej, jag går och ältar denna hela tiden. Får ångest. Jag har märkt att när jag får mycket att tänka på lägger min hjärna av. Jag glömmer av saker och blir gnällig och sur. Men nu ska jag vara fokusera på resan.... ska bli skönt.

Det känns som att jag har brutit något litet ben inuti min hand. Jag klämde den i en dörr på tåget igår. Gör svinigt ont.

63175-537





.longing.for.


// Den trötta.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0