lördag morgon

"Imorgon går vi upp tidigt och åker in till stan. Vi måste vara färdiga vid 9."
Karin sätter klockan på 8:30. Går upp. Tvingar sig själv att vakna. Gör iordning sig. Klockan blir 9:00. Klockan blir 9:30. Klockan blir 10:00. Karin ringer Sandra.
Sandra sover. Dummmmmmm.....

Så nu sitter jag här och väntar. Solen lyser in i mitt rum och det blir sånt där jobbigt vitt ljus som bländar mig... Dummmmmm sol.

Jossan ringde mig precis. Hon berättade om en liten trevlig upplevelse hon var med om igår. Hon satt på spårvagnen till en kille. Bredvid henne sitter en full tjej som verkar må lite dåligt. Helst plötsligt vänder sig den här tjejen emot Jossan och SPYR över hela henne. Jossan hade ju jacka men hon hade olyckligtvis knäppt upp den så spyan kommer in i jackan och på alla hennes kläder. Uäääääähhhhhh...... stackars Chubs. Tänk att få någon annans spya över sig så. Hade ju en annan bekant som spydde i en sån där båt som finns på Liseberg som snurrar upp och ner. Hahah... gud vad äckligt. Stackarn framför honom fick allt på sig och personen bakom fick i sitt hår. Mys.


Men nu till något helt annat. Jag vill verkligen ha en liten hund. En dvärgspets. Såg en liten dvärgspets valp inne på Condeco för några månader sedan.. och efter det var jag fast. Det finns inget sötare på denna jord! En liten söt boll-hund är det. En liten pälsboll med två ögon och fyra små pinnar till ben.

Någon gång ska jag skaffa en sån här liten sak. Den ska heta Leif.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0