"Du är en riktig mångsysslare"

Pratade precis med min kära vän Chubby i telefon. Hon var väldigt imponerad av alla mina projekt som jag har nu. Då förklarade jag för henne att "det blir så när man blir arbetslös". Det första stadiet när man är arbetslös är att man tänker "faaan a gött nu ska jag inte göra NÅGONTING.. jag ska bara ligga o kolla på tv hela dagarna". Det tog ungefär två dagar. Sedan klarade jag det inte längre. Jag fick aggretionsutbrott på min familj och jag gick runt i cirklar och var så F.R.U.K.T.A.N.S.V.Ä.R.T rastlös. Smällde i dörrar.. skrek och grät och slet i mitt hår. Ungefär.
Sedan börjar man tänka ut små projekt man ska göra för att få tiden att gå. Man börjar så smått, men märker sedan att; JAG HAR JU INGA PENGAR!!!! Man börjar samla på 50-öringar. Och det är då det desperata sökandet efter småjobb börjar. Jag kan säga att jag har lyckats ganska bra med följande vecka.

Måndag: Jag ska stå uppe på en 4 meter hög byggställning och måla en logga på en vägg.
Tisdag: Fota barn hemma hos en familj. Plus Personalfoto + redigering på skola.
Onsdag: Barnpassning
Torsdag: Dansjobb
Fredag: Barnpassning

JAAA PENGAR! I neeed moneeeyyy.... .......m.....mmmoo......mo.....n.....neeyyyyy.......!!!

Snart kommer ni se mig på nordstan spelandes på en blockflöjt med en hatt framför mig på marken. Jag kan inte spela blockflöjt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0